Articles, Press Articles

Οι καταναλωτές και η παγίδα του πολιτικού κύκλου

Entry in Ελληνικά. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Οι καταναλωτές και η παγίδα του πολιτικού κύκλου
Γκίκας Α. Χαρδούβελης
Καθημερινή
26 Ιουνίου 2006

Εισαγωγή:

H προεκλογική αισιοδοξία και η µετεκλογική απαισιοδοξία των νοικοκυριών –
Mια καινοτόµος σύγκριση εκλογών και καταναλωτικής εµπιστοσύνης
Η πορεία του δείκτη καταναλωτικής εµπιστοσύνης των νοικοκυριών στην Ελλάδα από το
1985, όταν ξεκίνησε η κατασκευή του, έως σήµερα, αποκαλύπτει κάτι το πραγµατικά
εκπληκτικό: Σε όλες τις εθνικές εκλογικές αναµετρήσεις ο δείκτης ακολούθησε µια ισχυρή
ανοδική πορεία λίγους µήνες πριν από τις εκλογές, η οποία σταµάτησε απότοµα είτε το µήνα
των εκλογών είτε ένα – δυο µήνες αργότερα, και στη συνέχεια υπέστη µια εξίσου δραµατική
καθίζηση. Το φαινόµενο είναι τόσο έντονο, ώστε να φαίνεται µε γυµνό µάτι στο ∆ιάγραµµα 1.
Και δεν αποτελεί µια στατιστική πλάνη, αφού το µέγεθος της σωρευτικής ανόδου και καθόδου
είναι πολλαπλάσιο της συνήθους µηνιαίας διακύµανσης του δείκτη.

Download Article

Related Posts